#5


Nu är kursen över! Redovisningsdagarna var långa men fullspäckade med intressanta tankar, kopplingar och uttryck. Första dagen var jag bi-opponent, andra dagen respondent och tredje dagen huvudopponent. Här nedan kommer bilder från utställningen!


Valde att bara ställa ut mina skulpturer i all dess enkelhet på ett vitt podium som jag fann i HDKs korridor. Har haft med delar från de skulpturer som gick sönder helt för att visa på "det sanna resultatet" med tanke på att jag gick in för att minimera mitt resultatfokus så tycker jag att detta var det enda rätta - att ställa ut det faktiska resultatet istället för att välja de få som jag tyckte blev bra. 



Fick mycket bra kritik från mina opponenter och spännande tankar och tips om hur jag skulle kunna arbeta vidare med mina skulpturer. Bland annat fick jag tipset om att skriva berättelser om varje kropp för att ge dem alla liv så att säga, det kommer jag nog att göra i framtiden fast med andra skulpturer - gav bort några i samband med avslutningen, resten fick åka med tillbaka till Småland!




Som sagt, fick mycket konstruktiv kritik gällande förbättrningspunkter i mitt gestaltningsarbete och många frågor kring min process och förhållningssätt. Det är alltid så spännande att få höra hur andra tolkat ens gestaltning och process, det upplevde jag som svårast när jag själv skulle opponera. Det uppdagades en slags osäkerhet kring om jag tolkat mina respondenters process rätt eller fel, men det gick la bra ändå - mycket roligt och givande att få ta del av alla andras gestaltningsarbeten!



Det var många olika ingångar och didaktiska kopplingar i allas gestaltningsarbeten som öppnade upp för nya tankar, associationer och perspektiv som är nyttiga att ha med sig i sitt framtida lärarbagage. Fick ta del av många referenser, både konstnärliga och teoretiska som jag ska fördjupa mig i ytterligare - inte bara från min opponering utan från alla dessa redovisningsdagarna. Bildämnets och läraryrkets ingångar och utgångar är oändliga minst sagt, det motiverar mig. 



Nu tackar jag för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

#2